Voel je fit en ontspannen

We hebben een steeds drukker bestaan waar minder tijd beschikbaar is om aan je fitheid te werken. Een fit en ontspannen leven lijkt daardoor ver weg. Alleen op je voeding letten is niet meer voldoende om fit te blijven. Hier is meer voor nodig. In dit artikel bespreken we drie cruciale onderdelen voor een fit

5 redenen waarom je ooit eens een wandelvakantie moet doen

Wandelen is een heerlijke bezigheid. Misschien maak je regelmatig een ommetje met de hond of ga je in het weekend graag een dagje uit wandelen met je partner. Samen geniet je van de natuur en ondertussen kun je mooi de week doorspreken. Is wandelen desondanks toch niet echt jouw ding? Dan zijn er nog heel

5 tips om dagelijks wandelen aangenaam te maken

Ben je niet zo dol op sporten, maar wil je toch wat meer gaan bewegen? Waarom ga je dan niet dagelijks een lekkere wandeling maken? Je kunt dan optimaal genieten van de mooie natuur en de frisse lucht terwijl jij je conditie verbeterd. Wandelen is wellicht niet het eerste waar je aan denkt bij ‘fit

De 5 beste apps voor tijdens het wandelen in Nederland

Heel veel mensen maken regelmatig een lange wandeling. En dat kunnen we goed begrijpen. Want het is heerlijk om lekker buiten te zijn, te genieten van de mooie natuur en lichamelijk actief bezig te zijn. Want behalve leuk is wandelen ook heel gezond en je kunt er flink wat calorieën mee verbranden. Maar wat als

Wat zijn de beste wandelapps om doelgericht te wandelen in Nederland?

Wandelen is een heerlijk bezigheid. Je bent lekker in de buitenlucht en je kunt volop genieten van de natuur om je heen en met wandelapps is het nog eens leuk ook. Maar wist je dat wandelen ook heel gezond is? Bij veel andere vormen van lichaamsbeweging ga je ineens intensief bewegen waardoor je hartslag voor

Dit zijn de 5 mooiste wandelroutes in België

Wandelen is een heerlijke activiteit. Je bent lekker bezig in de buitenlucht en na lange wandelroutes voel je je heerlijk rozig. En dat prettige gevoel komt omdat wandelen heel erg gezond voor je is. Als je buiten loopt kun je op een hele gemakkelijke manier wat extra vitamine D aanmaken door de zonneschijn. Als je

30 minuten beweging per dag

Naast gezonde voeding is het ook heel belangrijk om voldoende te bewegen. Het wordt aangeraden om zo’n 30 minuten per dag in beweging te zijn. Voldoende bewegen Bewegen kan al heel eenvoudig zijn. Je hoeft niet per se urenlang in de fitness te zitten of beresterk te worden om gezond te zijn. Wandelen, trappen lopen,

Verrassend hoeveel calorieën je kan verbranden door te wandelen

Baal je ook zo van je gewicht en zou je graag wat fitter willen worden? Dan is het tijd voor de fitness toch? Niet persé, want er zijn meer manieren om calorieën te verbranden: wandelen bijvoorbeeld. Juist wandelen is een zeer goede vorm van lichaamsbeweging voor iedereen die af wil vallen. Wij vertellen je waarom.

De Mooiste Wandelroutes in Vlaanderen

Er is in de afgelopen jaren veel onderzoek gedaan naar het nut van wandelen, vooral voor ouderen. En uit deze onderzoeken is gebleken dat wandelen er voor zorgt dat het lichaam actief blijft. Ook is het een ideale manier om vitamine D op te doen. Deze vitamine verkrijg je normaal gesproken uit eten. Veel ouderen

Hoe je jezelf kan voorbereiden op een wandeltocht.

Als je een wandeltocht gaat maken van meerdere dagen is het belangrijk dat je zorgt voor een goede voorbereiding. Zomaar ongetraind aan een dergelijk onderneming beginnen is geen goed idee. De kans is groot dat je daardoor niet in de juiste conditie bent om de tocht uit te kunnen lopen. Het is zelfs mogelijk dat